Thursday, July 4, 2013

titik noktah..




hari ini..mungkin aku dh jumpa titik noktah tentang harapan aku..
tak..mungkin bg dia,kisah kami dh lama berakhir
akhir yg mmg dia harapkan..tp hati aku luluh..

banyak yg aku nk cerita..tapi aku tak reti nak susun ayat..
aku tak tau ape aku rasa sekarang..
kecewa?marah?geram?
kenapa Allah hadirkan suma perasaan ni dlm hati aku..
atau aku tak rasa apa2..
aku tak larat nk menangis lg..

aku tenang trima berita tu..hati aku rsa kosong..
tak..bkn kosong tp mungkin aku dh lama bersedia dan tegarkan hati aku..
sbb aku yakin satu hari nanti aku tetap akan dengar jgk semua tu..
dan hari ini aku dh dpt jwpn..

hati,sabarlah...mungkin kau penat rasa sakit..
tp Allah menjanjikan kesabaran tu dgn keindahan..
keindahan pada masa nya..
pergilah cinta..kalau mmg itu yg kau pilih utk hdp kau..
dan aku takkan halang perjalanan yg kau pilih..
sbb aku tak nak terhegeh2 pada org yg dh tak sudi..

aku tak nak tagih kasih syg yg bkn milik aku..
hati yg mungkin dh tak ada tempat utk aku..
cinta yg mungkin dh kau serahkan pada dia yg kau rindu..
dan aku tau,org tu bkn aku..
aku hanya masa lalu dlm hidup kau..

pergilah...aku dah relakan..
cuma satu aku mintak..kalau kau pilih utk pergi..
jgn dtg balik dlm hdp aku..sbb aku takkan mampu..
aku harap bila aku pejam mata kau dh ckup bahagia..
aku harap bila aku dah pejam mata kau dan dia selamanya bahagia..
aku ttp doakan terbaik utk kau..
sbb kau yg terindah dlm hdp aku..

tak kisah walau sesakit mana aku rasa bila kau pergi..
tak kisah perit mana yg aku rasa bila kau berubah hati..
cinta tak semesti memiliki..
sekurang-kurangnya org yg aku syg bahagia..tu lebih dari cukup..
aku mintak maaf sbb aku tak mampu jd yg terbaik dlm hdp kau dulu..
aku tak mampu jadi sahabat kau mcm yg kau inginkan..
dan yg plg menyedihkan..aku tak mampu jadi sesiapa pun dalam hidup kau..
org yg aku syg..

hati,kau simpanlah kenangan aku dan dia..
sbb hanya itu yg aku ada..
hanya itu yg tinggal..
cinta,setiap langkah kau terselit doa aku..
doa agar kau dilindungi..dan agar Dia hadirkan org yg terbaik dlm hidup kau..
dan aku pastinya berbahagia ats kebahagiaan yg kau kecapi..

Ya Allah,tabahkan hatiku...pelihara hati dan jiwaku..
aku lemah..dan aku relakan titik noktahnya disini..
tapi aku tak pasti bila sayang itu akan pergi..
cinta,terima kasih atas sgala nya..

terima kasih utk kenangan,cinta dan rindu yg pernah kau lahirkan utk aku..


"Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..engkau berikanlah aku kekuatan untuk melupakan 'mohd haikal b. tukimin'..kembalikanlah kekuatan dan semangatku yg lemah ini supaya aku dapat berfikir dgn sewarasnya..hilangkan segala kekusutan ini..leraikan segala dendam ini..."



No comments:

Post a Comment