Saturday, July 6, 2013

derita dila..

hari ni hati rasa mcm lebih tenang..
tak mcm semalam..
terlalu rapuh..
aku nk bangun balik..
bangun mimpi ngeri yg aku sendiri tak pernah terfikir..
kenapa aku?
aku tak kan persoalkan jalan cerita hidup yg Allah dah bagi..
tapi aku mohon kekuatan..
hati aku mmg teruji..
tapi aku yakin,Dia maha mengetahui segalanya..
aku tau harapan tu mungkin tak kan ada lagi utk aku..
tp ntah kenapa ada suara dlm hati..
yg masih buat aku mengharap..
salahkah?berbaloi tak?
aku sendiri tak ada jawapan tu..
tp yg aku tau..aku syg dia...
aku tak pandai yakinkan dia..
mmg aku tak pandai..
dan aku jgk tak mampu utk janji yg aku mampu perbetulkan semua balik..
aku takuttt..takut pada janji..
kerana janji,aku terluka..dan kerana janji dia pergi..
aku penah pesan..jgn terbang tinggi sgt..takut jatuh..
kalau luka mungkin ada penawar..kalau retak?entah bila akan sembuh...
aku berharap utk habis nafas bersama..tinggi betol harapan tu..
tu la,terbang tinggi dengan harapan yg sama jgk tinggi nya..
akhirnya aku jatuh jgk..jatuh smpai satu saat aku rsa tak mampu nk berdiri..
aku cuma nk dia tau..bila aku maksudkan aku syg dia..
mmg itu yg aku rasa..
aku cuma mampu berdoa pada Tuhan supaya jaga org yg aku syg..
dengan temukan dia insan yg selayaknya..
aku dh cuba jadi orang tu..aku dh cuba..
tapi mungkin saat ni aku terlalu penat....
dan aku cuma hanya mampu syg kau dari jauh..

Tuhan,lindungi setiap langkahnya..

No comments:

Post a Comment