Monday, July 8, 2013

dreams come true..

semalam..
aku andaikan satu keajaiban..
dia..
dia yg sering hadir dlm mimpiku..
hampir seminggu..
hati terdetik pelik..
kenapa dia?
mungkin merindu..
mungkin memerlu..
mungkin ada sesuatu..
mungkin...

hati masih tertanya..
masih mencari jawapan..
mengapa yg hadir bkn 'dia' aku harapkan?
bkn 'dia' yg acap kali aku fikir sebelum dan selepas tidurku..
dan kenapa bkn 'dia' yg aku mimpikan..
mungkin petunjuk Tuhan..
mungkin juga mainan tidur..
segalanya mungkin..

dia dtg memanaskan memori lama..
dia dtg membantu aku melupakan 'dia'..
dia dtg untuk melihat aku bangkit..
namun..
aku dlm dilema..
aku masih takut..
takut hati terlanjur lagi..
kerana aku tahu..
ada 'dia' disebalik dia..
'dia' masih dihati..

aku hanya berharap pada yg sepatutnya..
aku menunggu 'dia' yg selayaknya..
'dia' yg seharusnya tahu erti tanggungjawab..
TANGGUNGJAWAB..
'dia' yg harus kotakan janji..
JANJI..
tapi..
rancangan Allah maha hebat..
akur..
terkelu lagi..
siapa aku untuk menidak ketentuan..

TUHAN..
bantu aku...
pelihara hati ini..
agar tidak menyayangi..
dia yg bukan milik aku lagi..
juga 'dia' yg semakin menyepi..
bahagiakan mereka keduanya..
mereka yg pernah ada dihati...
ikhlaskan segala lisan dibibir ini..
jauhkan aku dari insan2 yg hanya pandai menabur janji..
tp bukan untuk dimeterai..
juga jauhkan aku dari segala permainan syaitan..
hati ini berbelah bagi..
istikharah?
untuk apa?
belum waktu untuk aku memilih...
hanya berserah...

No comments:

Post a Comment