Wednesday, July 3, 2013

BENCI


Aku benci bila setiap pagi aku bangun tidur, perkara pertama yang terlintas di fikiran aku adalah dia. Aku benci sangat rasa tu!

Aku benci bila setiap kali aku pandang handphone, aku pasti ternanti2 msj dari dia. Even aku tahu takkan ada, tp aku tetap berharap. Dan aku benci bila harapan tu hancur!

Aku benci bila setiap kali aku bukak folder gambar, pasti akan ada gambar dia. Aku benci sebab aku tak mampu nak buang semua kenangan. Aku benci bila setiap gambar dia, mengukir senyuman di wajah aku ,even aku sangat bencikan dia, aku benci sangat!

Aku benci bila setiap kali aku nampak motor yang sama macam motor dia, aku akan teringat kat dia. Aku benci sebab motor tu yang banyak berjasa pada aku, bawak aku sana sini., aku benci bila aku tak mampu nak padam semua kenangan tu.

Aku benci bila setiap apa yang aku lakukan, pasti berkaitan dia. Aku benci semua kenangan tu! Aku benci sebab aku tak mampu nak lupakan segalanya..

Aku benci bila aku tengok orang lain bahagia, sebab aku pernah rasa kebahagiaan tu, bersama dia. Aku benci bila tengok pasangan lain bergelak tawa, sebab aku pernah lalui lebih dari itu. Aku benci bila pandang gambar pasangan lain, sebab aku pernah bahagia macam tu, dan aku pernah sangat bahagia.. aku benci sebab skrg, kebahagiaan tu makin jauh, dan terus jauh. Aku benci sebab aku takkan bahagia!

Ternyata, aku tak akan pernah mampu membenci, walaupun aku benci setiap kenangan, benci setiap memori, benci  setiap tutur kata yang menyayat hati. Aku tak akan mampu membenci, sebab hati ni, dah terlanjur menyintai. Sebab diri ini, dah terlanjur menyayangi. Dan sebab dia, yang tak pernah pergi. Aku benci sebab dia tak pernah bagi aku peluang utk benci dia.


Sesungguhnya, yang paling aku benci itu adalah diri aku sendiri. Bukan dia, bukan kenangan, dan bukan juga kita.

No comments:

Post a Comment