Wednesday, July 31, 2013

bad july

setiap tahun..
bulan julai..
bukan sesuatu yg baik untuk aku pd bulan ni..
sejak 3 tahun kebelakangan ini..
bulan julai tak pernah membahagiakan aku..
"bad july"
Alhamdulillah..
hari ini hari terakhir bulan ini..
moga tahun depan aku tak merasa perkara yang sama..
selamat tinggal derita julai..

welcome august..
please be nice to me..
tak tahu kenapa..
tapi hari ini aku terdetik..
bahawa aku bahagia dgn keadaan sekarang..
kenapa baru sekarang aku rasa semua ni?
kenapa bukan dari dulu..
cukuplah dgn persoalan..
tak semua persoalan ada jawapannya..

andai aku tahu hidup aku akan sebahagia ini..
dari dulu lagi aku takkan pernah bercinta..
aku akan pastikan hati aku takkan terlibat dgn cinta2 palsu ni..
terutama dgn kau!
jujur aku bahagia sgt..
bahagia dgn apa yg aku ada sekarang..
Alhamdulillah..
aku dah mula rasa kesenangan hidup sendiri..
apa aku nak..
In Shaa Allah..
sedikit masa lagi akan tertunai..
dgn usaha sendiri..

Tuhan..
Andai ini nikmat yg Kau beri setelah aku diuji dulu..
aku bersyukur sgt..
aku dah nampak hikmahnya..
masa aku banyak untuk diri sendiri..
aku semakin dekat dgn Kau..
duit aku tak rosak pd benda yg tak sepatutnya..
rezeki aku rezeki org tua ku..
hanya satu aku mohon..
jgn lah kau jadikan kesenanganku ini punca aku lupa diri..
minta dijauhkan Ya Allah..

dan..
aku tersedar akan suatu perkara..
yg aku telah buat silap..
andai aku tahu hidup aku akan seindah ini..
tak kan sesekali aku kembali pada kau ketika kali pertama kau buat 'TAIK' dgn aku dulu..
dan kau..
aku masih dgn janji aku..
"aku tak kan pernah maafkan org yg tak pernah mintak maaf dgn aku"
aku tahu..
aku bukan Tuhan..
untuk tentu bahagia atau tak hidup kau..
tapi..
kau!
jgn lupa tentang satu perkara...
"tak semua sesuatu yg mangalir dalam darah kau itu halal"
kerana..
aku pasti..
aku antara yg teraniaya..

"BAHAGIA HIDUP DENGAN HUTANG??"

No comments:

Post a Comment