Sunday, July 28, 2013

MONOLOG

aku tak tahu kenapa..
tp..
aku benci hari ahad..
tak macam orang lain..
pd mereka..
ahad mungkin hari nikmat...
hari bersuka ria..
hari berjumpa kekasih hati mungkin..
tp aku...
hari ahad adalah hari aku bermalasan dirumah..
bila keseorangan..
bila sendirian..
tanpa aku minta..
sejarah hitam hidup aku kembali menghantui..
sakit!!!

aku rindu..
aku rindu mak ayah..
rindu mereka yg bukan didepan mata aku..
hari ini..
saat sedang bersendirian..
mata terpaku kesudut kalendar ditepi meja...
kelu lidah,bisu bicara..
dua puluh lapan julai...
semalam???
dua puluh tujuh julai..
sepatutnya semalam ulang tahun keempat aku dan dia..
tp...
semua itu tak kesampaian..
walau apapun..
aku bersyukur..
bersyukur sangat-sangat..
kerana semalam..
pada tarikh itu..
aku langsung tak ingat tentang dia..
apatah lagi tentang tarikh itu..
terima kasih Tuhan..

semalam juga..
aku digembirakan oleh rakan2..
yg jujur memberi kasih sayang...
yg ikhlas menadah telinga..
semalam bg kau?
mungkin tiada apa-apa..
betul??
tak susah untuk aku menilai kau..
tiga tahun..
cukup untuk aku kenal kau..
untuk kenal pura-pura kau..
untuk kenal senyum plastik kau..
untuk kenal pengorbanan palsu kau..
untuk kenal bicara dusta kau..
untuk kenal janji keji kau...

hey!!
kenapa dgn aku??
pernah satu ketika dulu..
aku terfikir untuk tak tulis apa2 lagi tentang kau..
tp..
hari ini..
maaf...
jujur,memang kau yg sedang aku fikir..
tapi dan tapi..
jujur juga..
bukan manis dan indah yg aku ingat tentang kau!!
tapi sakit derita seksa yg kau bagi..
itu yg aku fikirkan..

AKU TAK TAHU KENAPA...
hati aku berbelah bagi..
terkadang aku rasa..
sepatutnya aku dah mampu maafkan kau..
aku xpatut berdendam dgn kau..
sbb..
bkn salah kau..
bkn salah aku..
tapi salah kita..
KITA..
aku pernah terfikir..
bulan baik ni..
sepatutnya aku lepaskan semua..
buang semua dendam..
hapus semua kesakitan..
ganti semuanya dengan senyuman..

tapi...
aku belum mampu...
aku belum punya kekuatan untuk semua itu..
sbb kau sendiri..
kau sendiri xpernah letak diri kau sbgai org yg salah..
kau ego..

dan akhirnya..
aku tetap begini..
masih dengan dendam..
masih dgn permintaan yg bukan2..
sbb apa?
sbb aku tahu..
aku teraniaya..
satu hari nanti..
aku pasti..
ada balasan untuk kau..

hanya satu aku harap..
doa lah..
doa pintu hati aku untuk maafkan kau..
doa agar segala dendam aku terhapus mudah..
aku memang pendendam..
tp..
aku xsusah nak memaafkan..
walau memaafkan bukan untuk melupakan..


*masih ada air mata kerana kau!!

AAARRRRGGHHHH~~~~

No comments:

Post a Comment