Sunday, June 16, 2013

lepaskan kau kerana terpaksa..


kisah hidup aku, aku kira ia cukup unik. kisah hidup yg pastinya lain dr mereka yg lain. yg selebihnya aku simpan untuk tatapan aku sendiri. kisah hidup yg banyaknya aku simpan sendiri. tanpa ada yg tahu. siapa kau, siapa dia, siapa kamu, siapa awak yg dulunya beri senyuman lebar, ketawa dan yg pasti berjaya curi hati yg satu ini..
               
hidup yg aku sendiri xpenah jangka, yg aku sendiri xpernah rangka pun. ia dtg dan pergi tanpa aku minta. namun jauh dr sudut hati aku, aku berterima kasih untuk setiap satu kisah yg hadir. kisah yg menjadikan siapa aku sekarang. kisah yg aku xpernah dan xmungkin lupa dr sudut minda, benak serta hati kecil aku ni. terima kasih atas peluang serta ruang untuk aku merasa setiap titis kasih dan sayang dr kau..
                
walau pedih, sakit serta kecewa terpaksa lepaskan kau. namun itu semua ada sebab. sebab yg aku belum tahu apa. mungkin hadir aku hanya untuk bahagiakan kau cuma sementara waktu sahaja. untuk seketika. untuk aku belajar apa itu erti kehidupan dan kasih sayang dr kau. dan mungkin bahagia yg aku berikan tidak cukup. sama sekali tidak sama, tidak setanding dengan mereka yg ada sekarang. maaf. bahagia aku berikan cuma setakat yg aku mampu berikan.
                
terima kasih lg sekali. atas sayang itu. atas rasa bahagia itu. atas masa yg pernah kita kongsi. atas kesempatan memberi aku ruang untuk ada di hati kau. atas setiap kebaikan serta nasihat. mungkin kau baca, mungkin juga tidak. tp luahan ini dari aku yg satu. manusia yg sentiasa hargai setiap kisah yg hadir hingga kini. manusia yg masih lg melihat kebelakang, melihat kenangan itu untuk aku senyum sendiri.

                
aku masih sayang. aku masih perlu. tp siapa aku untuk melulu. biar aku simpan sayang itu sendiri. selagi aku belum punya pengganti. Selagi hayat masih disisi. kau akan tetap ada dihati. Walau aku tahu kini, bukan aku yang kau nanti..

No comments:

Post a Comment