Tuesday, June 25, 2013

dia itu aku..

dia penat. dia lelah. dia puas mencari bahagia namun yang dia jumpa hanya kelam. hanya sakit yang dia sendiri pendam. hanya linangan air mata yang berjujuran bukannya senyum yang berpanjangan..dia bukan tak cuba untuk bangkit. namun dalam setiap langkah itu, dia jatuh. jatuh yang sukar untuk bangun. dia bukan tak cuba mencari senyum. tapi setiap kali itu jugaklah dia gagal..

dia gagal lupakan awak. dia gagal kawal perasaan sayang dan rindu dia terhadap awak. dia gagal buang rasa itu. dia gagal berhenti bicara tentang awak. dia gagal berhenti berpikir tentang awak. dia gagal tempis bayangan awak dari minda dia..

dia gagal awak. gagal..

yang dia tahu dia masih anggap awak istimewa bagi dia. seseorang yang bisa hadirkan senyuman tiap masa. 
kala dia gembira mahupun suram. hanya awak..
hari hari awak hadir dalam mimpi dia. dia bangun dengan senyum. kadang dia malas mahu bangkit kerana takut hilang awak biarpun itu mimpi semata..


dia cuma harap awak sentiasa tahu yang dia sayangkan awak. yang dia tak pernah lupakan awak. yang dia inginkan awak. yang dia rindu dan ingin jumpa awak. yang dia tak pernah berhenti sayangi walau awak dah tinggalkan dia. dan dia hanya nak awak tahu yang dia sentiasa dan tak akan lupa setiap kenangan yang awak dan dia pernah cipta...

#dia tetap dia...sampai mati dia akan jadi dia..

No comments:

Post a Comment