Saturday, June 15, 2013

kau..



Kau , aku belajar melupakan ape yg sepatutnye aku lupakan..
Kau , aku belajar bergerak ke depan tanpa menoleh..
Kau , aku belajar senyum kala hati menangis..
Kau , aku belajar padam saat bayangan kau melintas lalu..
Kau , aku belajar lari bile memori itu mengejar..
Kau , aku belajar bangun setiap kali jatuh..
Kau , aku paksa diri tatkala hati tidak rela..

bukan niat aku untuk lakukan semua ini..
bukan niat aku untuk lupekan kenangan itu..
bukan niat aku untuk elak mahupun buang setiap memori indah..

aku tidak pernah lupa walau sesaat..
aku cuma ingin jadi kau yg dulu..
sewaktu sebelum kenal erti duka dan luka..
kau yg selalu senyum..
secara rela..

H, saat mata aku tertancap pd foto itu..
rabak serta kecai hati ini..
H, saat mata aku terlihat akan status di laman sosial itu..
hancur serta pedih hati ini..
H, saat mata aku terkilas tampak pesanan ditelefon itu..
airmata ditahan namun ia tetap basahi pipi..

aku hanya mampu ucapkan selamat..
aku hanya mampu doakan kau bahagia..
aku mahu hidup kau baik2 saje..
selamanya..

walau sesakit mane hati aku, masih ingin lahirkan rasa senang melihat kau sekarang..
walau sesakit mane hati aku, aku sedar aku hanya insan biase tiada yg istimewa yg layak untuk kau..
terima kasih atas sayang itu, atas rasa itu, atas segala kenangan itu..

terima kasih sayang..
selamat tinggal..


No comments:

Post a Comment