Monday, June 17, 2013

5 bulann..

selama 5 bulan ni, aku tunggu kau. Selama 5 bulan ni aku tak pernah berhenti berfikir psl kau. selama 5 bulan ni jugak, aku tak pernah berhenti bicara psl kau. tika aku jaga atau lena, hanya kau. ada masa aku bertanye sendiri, kenapa susah untuk aku lupakan kau? kenapa mesti kau yang aku ingat? kenapa sesaat pun aku tak berhenti pikir pasal kau?

Sedangkan 5 bulan bukan satu mase yang singkat, lama kot. lame yang tak tertahan sakit rindu. lame yang sepatutnye aku mampu lupekan kau. lame yang hati dah patut recover pun. dan lame yang membolehkan aku membenci kau. tapi... aku gagal. apa aku dapat cuma hati yang mati.

kenape mesti kau jarakkan diri? kenape mesti kau tinggalkan aku sendiri? tau tak sakit semua tu? tau tak betape hancurnye hati? tau tak, berape juta kali aku menangis sebab kau? seksa ape lagi, derita ape lagi yang aku perlu tanggung?aku penat, aku lelah tipu sekeliling aku dengan menjadi gembira. tapi hati aku sendiri sakit, terluka, sedih. betul aku cakap, aku rindukan kau. aku rindukan KITA. aku betul betul rindu.

series aku ckp kalau aku dpt satu peluang untuk pergi ke mase silam. aku pilih waktu aku dan kau. hanya kita. untuk aku nikmati sepuas puasnye jika inilah pengakhirannya.  untuk aku abadikan dalam kotak minda aku sebagai satu memori yang mampu wat aku senyum dan bukannya tangis bila ia berakhir.


betul apa bicara manusia, bukan senang untuk kita berkawan selepas segalanya berakhir. kita bukan kekasih. kita bukan kawan. kita bukan musuh. tapi kita adalah asing sesame kita. aku cuba untuk bicara seperti dulu namun ia cuma bertepuk sebelah tangan. hmmm. sakit.sakit sangat…

No comments:

Post a Comment