Wednesday, June 12, 2013

CELAKA



malam semakin tua tapi mata belum mahu lena..
melawan sakit kepala,terus bangun duduk bersila..
lampu cerah dibuka,laptop mula menyala..
ruangan entry dibuka,melayan kacau dijiwa..
lalu tarian jari mula berbicara..

aku ketawa buat macam tiada apa-apa..
aku bergurau senda juga seperti tiada apa-apa..
detik berganti detik..
hari berganti hari..
buat macam tiada apa-apa..
hakikatnya aku menderita..
SEKSA!!
Kau tahu seksa??

Jujur aku mahu kau semula..
Aku masih ingat kenangan kita..
Pertama kali kita bermain mata..
Pertama kali kita bersua..
Birthday kau masih tertera di calendar..
Keychain yang ada nama..
Baju yang kau punya..
Botol minyak wangi yang sama..
Semua masih aku simpan sempurna..
Sampai sekarang aku masih tak percaya..
Kita sudah tiada apa-apa..
“maaf atas semuanya”
“halalkan segalanya”
Hatiku merayu..
Bukan zahirnya..
Tapi kau diam membisu..
Kau terus kaku..
Nak cakap apa aku pun tak tahu..
Aku pasrah..
Tp aku bukan mengalah..
Aku kecewa..
Bila kau diam seribu bahasa..
Seperti tiada apa-apa..

Aku tahu dengan aku , kau tak bahagia..
Sebab itu banyak janji kau tak terlaksana..
Kau biar aku merana..
Kau lihat aku berduka..
Tapi kau bergelak ketawa..


Sekuat – kuat aku,aku lemah juga..
Aku hanya perempuan biasa..
Tak selamanya aku mampu buat seperti tiada apa-apa..
Terkadang aku terduduk juga..
Rebah hingga tak terkata..
Hingga sering mengalir airmata..
Tiada siapa faham luar dalam kita..
Kenapa aku merana??
Sebab aku masih setia..
Walau haluan kita sudah berbeza..
Tapi kau biasa saja..
Macam tiada apa-apa..
Mungkin kerana..
Sudah ada yang menanti disana..
Hanya waktu dan masa..
Kau akan bersama dia..
Mungkin aku,kau dah lupa..
Apatah lagi janji-janji lama..
Kau pendusta..
Kau perosak jalan cerita..
Yang awalnya kita reka..
Bersama-sama..


P/S : SUSAH NAK LUPA ORANG YANG KITA IMPIKAN UNTUK HIDUP BERSAMA…:’)



No comments:

Post a Comment