Sunday, March 31, 2013

WHY??

                                              
                                                 

kenapa aku tak boleh lupakan kau macam mana kau lupakan aku??kenapa aku tak boleh abaikan kau walaupun kau dah abaikan aku??? kenapa aku tak boleh tengok kau susah walaupun kau tak pernah nak ambil tahu kesusahan aku??? kenapa aku masih tolong kau walau hakikatnya aku bukan siapa2 lagi dekat hati kau??? kenapa kau tak pernah paham aku macam mana aku cuba paham kau?? kenapa aku tak boleh benci kau macam mana kau dah benci aku?? kenapa aku tak boleh buang kau dari hidup aku macam mana kau dah buang aku dari hidup kau?? kenapa aku masih perlukan kau sedangkan kau langsung tak perlukan aku???kenapa aku perlu buang air mata aku sedangkan kau tak pernah menangis untuk aku??? kenapa aku perlu menangis setiap kali kita berpisah sedangkan kau???kau!!!kau sangat gembira bila tinggalkan aku...kenapa aku tak boleh bukak pintu hati aku untuk orang lain sedangkan kau sudah ada pengganti??? kenapa kau masih cari aku sedangkan kau sudah punyai dia??? kenapa aku perlu sakitkan tubuh badan aku sedangkan kau tak pernah ambil tahu semua tu??

kenapa,kenapa dan kenapa?? kenapa tak pernah sikit pun kau cuba untuk ambil tahu apa aku rasa , apa aku mahu??? kenapa kau tak pernah nampak seksanya hidup aku lepas kejadian tu?? apa salah aku sampai ini yang kau balas untuk aku?? aku tak pernah jangka ini yang akan aku lalui selepas semua aku dah korbankan untuk kau..kenapa kau masih ada walaupun sebenarnya kau dah tinggalkan aku?? aku akui , aku pernah janji untuk jadi kawan kau..kawan!!! tapi aku tak mampu...aku tak boleh...kalau kau nak buang aku, tolong...jangan datang lagi...tolong , tolong dan tolong...aku tak pernah mintak harta kau..aku tak pernah mintak duit kau..aku cuma mintak keikhlasan dari kau..aku bukan patung! aku bukan tisu! aku bukan rokok!

aku teringin untuk bicara hati ke hati dengan kau.tapi aku sedar semua itu mustahil berlaku..sebab kau!!kau tak pernah cuba nk selami dalaman aku..kau cuma nilai luaran aku..kau buang aku,tapi kenapa ada ketika nya kau masih cari aku?? kenapa kau tak pernah sedar yang tiap kali kau datang, kau seperti bawa harapan untuk aku??? aku tak pernah kurangkan layanan aku pada kau walaupun aku sedar yang aku tak sepatutnya layan kau sebegitu!!! tapi kau??? kau dengan aku , tapi hati kau??? untuk dia?? kalau ada dia, kenapa mesti ada aku??? aku gembira , aku ketawa , aku senyum..depan kau!!itu semua palsu!!! itu bukan aku...

aku cuba benci kau..aku cuba dengar kata mereka..lupakan kau.lepaskan kau..pikirkan masa depan.tapi aku belum dapat kekuatan..selagi aku masih disini..aku menanti saat itu!!saat aku akn tinggalkan tempat ini..mungkin pada masa itu,kau mungkin tak akan wujud dalam hidup aku lagi...tapi aku tak pernah tolak perancangan Allah...

*sampai saat ini..aku ingt pesan mak aku..."JANGAN BENCI DIA, BIAR APA DIA NAK BUAT.."
  thankz mak.walaupun dia selalu buat anak mak sakit,selalu buat anak mak menangis , anak mak akan cuba kuat dan anak mak cuba untuk tak benci dia..

No comments:

Post a Comment