Thursday, March 28, 2013

SEBULAN LAGI..



SEBULAN JE LAGI...kalau dipikirkan ini cara terbaik supaya aku boleh pergi terus dari hidup kau..in Shaa Allah aku akan redha..walaupun cara ini nampak kejam dan menyakitkan untuk diri aku sendiri, takpe...aku redha...dah tak lama lagi aku disini..mungkin inilah jawapan kepada persoalan yang aku persoalkan tapi kau tak pernah jawab..untuk sisa masa yang masih ada ni,izinkan aku untuk menyenangkan kau..walaupun tak seperti dulu, tapi aku tetap puas hati..

supaya nanti bila sampai waktunya, aku boleh pergi tanpa menoleh lagi..supaya nanti tak kan ada rasa sayang yang berbaki..supaya nanti aku boleh menjadi seorang perempuan yang lebih berhati-hati menjaga hati..aku pergi mungkin atas kehendak kau sendiri..aku pergi mungkin kerana kekurangan masing-masing  yg tak mampu untuk melengkapi..

walaupun aku rasa gembira tapi kau terpaksa,untuk apa? apa yg tinggal untuk kita nanti? walaupun aku sayang kau setengah mati,tapi kau seperti tiada rasa,bagaimana?? walaupun aku berdoa siang dan malam untuk hidup bersama kau,tapi kau pula tak usaha yg sama, apa gunanya?

sekarang,biar kita ikut jalan masing-masing..walaupun sakit dengan cara kau layan aku,aku pasrah..biar kifarah yg mencari kau..kalau ditakdirkan kita sampai ke penghujung yg sama,aku akan setia jadi peneman perjalanan kau selamanya..

dan sekarang juga, beri peluang pada yg berhak,beri masa untuk diri sendiri..kemudian kita akan sedar,siapa sebenarnya pelengkap hidup kita..hidup kau,hidup aku..walaupun sekarang aku sangat kosong..kosong dengan apa yg kau lakukan..peluang ada dimana-mana,dan kita yg memilih pilihan yg ingin dipilih..

dan bersyukurlah andai boleh membenci..mungkin dari benci,segala-galanya akan mati..hati,jiwa dan semua..dan mungkin pada saat itu,kita boleh menjauhkan jarak yg sememangnya semakin jauh..semoga apa yg kita lalui selama ini tidak akan terus kekal dalam hati..dan mungkin akan bertukar ganti..seperti kau yang sudah ada pengganti kini...=)

kini aku sedar,aku hanya mangsa permainan cinta kau.mangsa ujian penderitaan untuk kau..terima kasih MANTAN~~~

coretan 3.04 pm..

No comments:

Post a Comment