Tuesday, March 19, 2013

derita aku , bahagia kau

                                


Untuk kau, aku ada benda nak cakap. Aku tak pasti lama mana boleh bertahan. Kadang-kadang aku penat pujuk diri sendiri. Nak kata kau ada, macam tak ada... Nak kata tak ada, tiba-tiba kau muncul. Bila di pikir-pikir semula. Ada baiknya aku tak pernah kenal kau langsung. Tak tahu rupa bentuk kau. Tak ingat nama kau. Tak hairan dengan kewujudan akaun laman sosial kau. Dan yang paling penting, tak terdetik rasa suka pada kau. Kalau boleh biarlah aku benci kau seperti mcm mana 3tahun yang lalu. Teringin untuk aku pasakkan dihati seperti mana dulu. Kau sombong! Tapi semua rasa itu hilang lepas kau buat aku sayang kau..

Aku pun tak pasti, atas dasar apa aku terima kau. Mungkin ada perbezaan kau dengan kaum-kaum lelaki yang aku pernah kenal sebelum ni. Aku ni pun perempuan biasa. Yang ada masa rapuh hati nya. Bukan aku tak percayakan kau.  Tapi, kenang balik perangai pelik kau ni, sikit sebanyak hati aku sakit. Who I am in your life? Cari bila perlu, buang bila jemu?

Kita jadi semakin asing. Jauh dari rasa sendiri. Sepi dari perasaan sendiri. Aku cuba layankan apa saja kemahuan kau. Sampai aku pulak yang kena telan semua pedih dan kecewa tu dalam-dalam. Kalau kau pikir apa yang sedang terjadi sekarang ni adalah normal, aku sangat terasa. Sangat terasa.

Aku mengaku, aku ni bukanlah siapa-siapa. Tak ada aset berjuta. Tak secantik manis BEKAS-BEKAS kau. Rupa paras tak secantik mereka yang lain. Ya, mungkin taste kau lain. Dan aku dah lari jauh dari taste kau sebenarnya. Kalau begitu, nampak nya macam kau tak terima aku sepenuh hati.Apa kau cakap sebelum ni semuanya dusta..Kau pandai menipu..

Apa yang aku boleh cakap sekarang ni. Aku sendiri tak boleh jamin sejauh mana aku boleh bersabar. Aku bukan manusia tak berperasaan yang mampu sabar sampai mati. Tak!! Aku tak mampu lagi nak putuskan perasaan ni. Biarlah dia hilang sendiri. Kalau betul jodoh kita kuat, susah macam mana pun mesti Allah mudahkan.

Jangan biarkan aku berdoa sendiri. Jangan biarkan aku sendiri menahan cinta. Mungkin kau belum betul-betul paham. Macam mana pedihnya hati bila hilangnya orang yang kita sayang. Aku harap, jangan kau sia-sia kan peluang yang pernah aku bagi. Jangan kau sia-siakan rasa sayang aku ni. Jangan paksa otak aku untuk benci nama kau. Jangan paksa hati aku dari terus melupakan kau.Jangan kau pendam semua benda tu atas dasar ego.

Demi Allah, aku ikhlas sayangkan kau. Dari dulu, dan sampai bila-bila. Kalau ditakdirkan satu hari nanti, Allah tarik semula nikmat kasih sayang aku ni. Dan kalau semua benda tu terjadi..aku harap Allah makbulkan doa aku supaya pergi jauh dari hidup kau, tak kira di mata atau di hati. Aku mintak maap, mungkin waktu tu, aku dah tak boleh nak jadi kawan kau….

                                      "UNTUK KAU AKU UCAPKAN, SELAMAT HARI LAHIR....."

Coretan penat berdesign~~~ 03.26am...

No comments:

Post a Comment