Friday, March 1, 2013

KEMBALI SEPI..







DIA

Semalam bagai ada anugerah buat aku. Di saat letih, penat, kesal, sakit hati dengan segala apa yang dilalui selama ini, berdiri di sisi aku seorang insan yang pernah bertakhta di hati aku, seorang insan yang amat aku nantikan, seraut wajahnya menghilangkan segala tekanan yang ada di dalam jiwa. Bagaikan bermimpi, adakah dia di depan aku sekarang ini? Nyatanya aku bukan di alam khayalan, aku berada di sampingnya, kala itu, di dalam kehidupan.kehidupan realiti.bukan lagi mimpi..

Namun,pertemuan itu hanya seketika cuma.Aku akur..Aku pasti, perpisahan itu akan kembali berlaku. dan,ya!
sudah pun berlaku..Aku serik untuk meletak harapan yg terlalu tinggi. Aku takut untuk jatuh lagi. Bukan mudah untuk aku kembali bangun. Mencari yg telah aku hilang. Aku gagal.Gagal melawan perasaan..Dan sekarang..aku kembali kehilangan. Sepi itu kembali menjadi teman..Tangis itu menjadi sandaran.

KAU

Kau kejam! Kau bunuh harapan aku. Kesedihan lama masih berbekas.Kau kembali,kau pergi dengan kesedihan baru. Saat ini,aku gagal mencari hala tuju.Apa salah aku,Apa silap aku,Apa kurang aku..Runsing..sekali lagi aku terkena. Kau khianati peluang. menyakitkan, membebankan, mendustakan..Harapan aku,kau yg akan mendorong aku tatkala aku lemah, kau yg akan menyokong aku tatkala aku rebah..Malang, siapa aku untuk rasa semua itu..Kau! Kelubuk mana pun kau berlari..aku yakin, aku pasti..Ada pengajaran untuk kau satu hari nanti..Sedarlah Sang mantan..Aku bukan boneka..Wujudku bernyawa..Lahirku berperasaan..Andai ingin pergi..Pergilah!jangan berniat untuk kembali..

AKU

Diam..Mungkin diam akan menampakkan jalan terbaik untuk lari dari 1001 masalah. Biarkan aku membawa diri. Walau kemana aku pergi, Walau kemana kau berlari, Walau dimana aku bersembunyi, Walau dimana kau menyepi...pasti..suatu hari nanti,kita bertemu kembali..Walau mungkin ketika nyawa berpisah dari jasad.Aku pasti detik aku akan mengerti..Kini..sepi kembali menghantui..Rasa bersalah bertandang di dada kembali..Rasa menyesal merasuk diri..Hingga tak pasti mana harus aku pergi..mana harus aku selami..Apa lagi harus aku lakukan..Untuk kembali manawan hati..walau sakit,Aku terima.ini yang terakhir..

"INGIN SAJA AKU MENANGIS..BILA SEPI INI BERTAMU LAGI...
BERMAIN DALAM SETIAP KENANGAN..
SENYUMAN YANG HADIR HANYALAH PENEMAN DUKA..
BIARLAH HANYA AKU YG MERASA, BETAPA SEPI INI MENGGURIS..
MENITIS LAGI..
NAMUN TAK SIAPA TAHU..TAK PERLU DI UBATI.
BIARKAN SAJA AKU DIAM, ITU SAJA DAMAIKU..
AKU TETAP DIAM.."

coretan kesalan 10.27 am..

No comments:

Post a Comment