Wednesday, July 24, 2013

ketakutan..

JUJUR..
setiap hari aku diselebungi rasa takut..
takut dgn keselamatan diri sendiri..
risiko yg aku ambil setiap hari..
aku bekerja ditengah kota..
kota yg penuh dgn segala ancaman..
aku takut..
tp..
demi mencari rezeki..
aku cekalkan hati..
menapak sendirian setiap malam..
membuat aku berfikir 1001 kemungkinan..
mampukah aku bertahan lebih lama..
kerisauan ini aku pendam sendiri..
cukup aku luah disini..
bkn pd mak,bkn pd ayah..
kerisauan mereka kekangan aku..
bkn kemahuan sendiri..
tp..
biarlah..
biarlah kini aku menggalas tanggungjawab..
kalau dulu mereka bersusah utk kesenangan aku...
dan sekarang masa susah aku hanya utk mereka..
hanya doa mereka aku pohon..
supaya sentiasa selamat..

JUJUR..
kerjaya aku seperti kata org,tiada life..
benar..
tp sekali lagi..
biar!!
memang ini yg aku mahu..
aku mahu jauh dr segala masalah..
aku mahu lari dr segala kenangan..
aku mahu lari dr mimpi2 lalu..
aku mahu mati dalam igauan itu..
aku mahu hapus segala parut yg berbekas dihati..
biar memori itu pergi tanpa kembali..
cukup kemaafan dalam hati..
dan dendam dibiar ketepi...
biar Yg Abdi menghukum si keji..
aku hanya menanti..

dan saat ini..
hidupku hanya untuk mereka..
untuk masa depan..
kesenanganku kesenangan mereka..
impian mereka tanggungjawab aku..
maaf kepada teman yg merasa aku semakin jauh..
aku akur..
masaku kian sempit..
pulangku kerumah hanya untuk seketika..
selebihnya usahaku untuk keluar dr segala duka..

untuk semua..
aku mohon doa kalian..
untuk sentiasa kuat..

*Ya Allah...tutupkan pintu hati ini serapat yg mungkin..
halangkan diri ini dari mencintai dan dicintai..
oleh mereka yg buta menghargai..
cukup pengalaman lalu punca deritaku..
bahagiakan aku dgn keadaan sekarang..
aku bersyukur dgn ujianMu..

No comments:

Post a Comment