Tuesday, July 30, 2013

ini tentang keluarga.

aku tahu..
aku sedar..
aku bukan anak terbaik..
aku bukan adik terbaik..
dan aku juga bukan kakak terbaik..
macam2 aku dah buat..
bukan sikit dosa aku yg mereka tanggung..
selagi belum terlafaz kalimah sakinah itu..
aku tetap tanggungjawab mereka..

ADIK..
semalam..
hari ini...
aku habiskan masa untuk puaskan hati dia..
walau aku tak semesra yg lain bila dgn dia..
aku tetap akur..
jauh disudut hati..
aku sayang dia..
sayang sangat2..
aku mungkin tak pandai tunjuk rasa sayang aku pada dia..
sbb mmg jenis aku,..
bukan mudah untuk tunjuk rasa sayang..
aku ada cara aku sendiri untuk tunjuk rasa sayang aku pd dia..
mcm contoh..
apa dia nak..
aku cuba bagi..
aku cuba tunaikan..
tp..
sekadar kemampuan aku la..

semalam..
gaji pertama aku..
aku tak pernah ada sebanyak tu di tangan sendiri..
syukur..
aku pernah janji..
gaji pertama aku untuk mak ayah..
tp mereka menolak..
tak sudikah mereka?
kata mak..
bukan tak sudi..
tp biar stabil dulu..
aku turuti..
"mak..nak beli rantai emas boleh??"
"kan dah  ada.."
"yg tu kecik la mak..."
"sukahati la..."
hari ini!!
"mak...org beli gelang.."
"pantang ada duit.."
"biarlah..time sesak boleh guna..tak gitu?"

*sebenarnye banyak lagi nk story dlm diari ni...
tp mengantuk..
esok2 la sambung..
selamat malam!!

No comments:

Post a Comment