Tuesday, July 2, 2013

dekatkan kekuatan itu.



Kuatkah aku ?
Melupakan janji 2 yang pernah dicipta bersama ..
Memadam semua ingatan aku untuk dia ..
Membuang semua kenangan aku dengan dia..
Membunuh semua impian aku tentang dia..
Memendam rindu dihati terhadap dia..
mengikis rasa sayang aku pada dia..

Kuatkah aku ?
Disini aku masih terkapai 2 dengan cinta kejinya..
Disini aku masih terbuai 2 dengan kenangan bersamanya..
Disini aku masih meratapi kerinduan terhadapnya..
Disini aku masih mengasihinya , menyayanginya..


Kuatkah aku ?
Jujur dari hati sukar untuk menerima takdir ini..
Jujur dari hati payah untuk aku menanggung semua ini ..
Jujur dari hati perit untuk aku memendam rasa hati ini ..


Sehingga detik ini hanya dia dalam hati ini..
Sehingga detik ini hanya dia yang diingini..
Sehingga detik ini hanya dia yang disayangi ..
Sehingga detik ini hanya dia yang dirindui..


Saat ini , Hari ini , Hingga terhenti nafas ini..
Biarlah kenangan itu terus disini ..
Biarlah sayang itu tersemat dalam hati..
Biarlah rindu terpendam sendiri..

Ya Allah , tuntuni setiap langkahku..
Ya Allah , kuatkan lah hati hamba mu ini ..
Ya Allah , bantulah aku melupakan dirinya..
Ya Allah , berikan lah aku kekuatan mengharungi hari2 ku tanpa dia..

Ya Allah , hanya engkau lah tempat aku mengadu dan meminta .

No comments:

Post a Comment