Monday, September 30, 2013

jangan hipokrit!!

jangan jadi hipokrit!!
aku tgh banyak masalah..
jangan tambah masalah aku..
jgn buat aku terbeban dgn masalah kau..
bukan baru sebulan dua aku perhati kau..

ya!
mungkin aku selalu dengar masalah org..
tapi untuk menyokong sesuatu benda..
tak semudahh aku mendengar...
jangan kutuk dia..
jgn hina dia..
buruk baik dia..
dia darah daging aku..

mungkin dia pernah tersalah langkah..
aku juga..
dan kau juga..
juga mereka diluar..
tapi siapa kau untuk menghukum..
syurga kau pada dia..

dosa dia pada kau..
kenapa hukum yg melahirkan dia..
kenapa bukan pada dia..
kenapa pada kami darah daging dia..
sejauh mana kepalsuan air mata kau..
aku mula hilang rasa hormat..

tak tahu nak kata..
sekadar secetek ilmu yg aku ada..
dan sekadar pengalaman yg aku tahu..
dan sekadar apa yg aku pernah dengar..
"sekiranya suami tak hidup ikut landas islam yg betul..
si isteri layak untuk tidak patuh pada suami..
dan si isteri berhak untuk tuntut fasakh"

tak guna solat siang malam andai ada sesuatu antara kau dan dia..
darjat dia sebagai suami masih ada..
aku dah bg jalan..
bukan untuk memusnahkan..
kau dah cukup dewasa untuk berfikir..
kalau rasa kasih sayang kau cukup untuk besarkan mereka sendirian..
teruskan dgn apa yg kau hajatkan..


*mak...belum pernah ada dalam sejarah keluarga..doa mak mustajab.doa la...:'(

No comments:

Post a Comment