Friday, September 6, 2013

getir

Bismillah..
Dah lama blog ni tak dilawat..
Dah berhabuk pun..
Merajuk mungkin..
Hmm..
Lupakah aku pada sesuatu yg setia..
Yg setia sentiasa mendengar luahan..
Pahit manis senyum tangis..
Segala terukir..segala terluah disini..
Kusut , sakit, derita , kecewa..
Segala kembali menyatu setelah sekian lama senyuman terukir sentiasa..
Kerja , peribadi , keluarga..
1001 kesimpulan permasalahan..
Bila mampu dirungkai..
Entahlah..
Tuhan…kenapa masalah tak pernah lari dari aku…
Maafkan aku seandainya tanpa disedari aku lupa nikmat..
Terkadang diri hilang pertimbangan..
Pada siapa harus aku luah segala rasa..
Dengan siapa harus aku rungkai segala kesulitan..

Apa yg aku lalui kini…
Kesedihan mengatasi kegembiraan..
Cerita derita menutupi cerita ketawa..
Ya Allah..
Arah mana lagi harus aku pergi untuk lari dari derita ini..
Kemana lagi harus aku tuju untuk simpan segala duka ini..

Ayah...
Dari cerita mak,ayah tak seperti dulu..
Ayah semakin lemah..
Hari2 nya hanya dirumah..
Tiada lagi kesawah seperti selalu..
‘nyawa’ nya itu terabai begitu..
Hari2 nya wujud tangisan dalam diam..
Allah...
Tolong bagi ayah kekuatan..
Sihatkan tubuh badannya..
Pulangkan kesihatannya..
Biar pun mustahil untuk segagah dulu..
Cukuplah dgn secebis kekuatan..
Harapanku hanya satu Ya Allah...
Aku inginkan dia sebagai waliku..
Beri dia kesempatan..
Untuk aku dilepaskan sebagai seorang anak perempuan..
Bukan sebagai seorang adik perempuan..

Dia..
Apa tujuan dia..
Datang dan pergi semahu dia..
Argghhhh!!
Cukup..
Lagi aku fikir,lagi aku ingt..
Nite..

No comments:

Post a Comment