Tuesday, September 17, 2013

dila jatuh lagi...

hari ni..
bangun pagi..
kepala sakit yg amat..
mata bengkak jgn kata..
ya Allah..
kenapa lagi...
punca?
mungkin sbb tak tidur..
mungkin sbb banyak fikir..
mungkin sbb terlebih menangis..
segalanya mungkin..

aku kembali lemah..
kembali jatuh..
terduduk..
tersungkur..
lagi dan lagi..
perut mintak diisi..
langsung aku tak peduli..
kerja mintak diselesai..
langsung aku tak kisah..
gurauan mereka?
langsung aku tak peduli...

kenapa aku lagi?
bangun dila..
bukan baru sekali dia buat mcm ni..
sbb bkn baru sekali la aku jd mcm ni!!
aku mintak dia dtg bukan untuk tinggalkan aku!!!
kenapa aku??
apa dosa aku pada dia...
mana silap aku..
apa mungkin sbb aku tak mampu tunai keinginan dia..
tuhann..
tolang lahh..
aku bukan sempurna..
aku banyak kelemahan..
andai itu punca aku ditinggalkan..
kejam nya dunia...
sakit!!

mak ayah..
ni ke hukuman bila org tak dgr ckp mak ayah?
org cuma nk bahagia..
org cuma nk gembira..
anak mak punya alasan kenapa hanya dia..
kukuh!
mak..
maaf juga utk tadi..
tak mampu nak meluah..
cukup mak tahu..
cukup mak rasa..
sbb mak pernah nampak..
mak nampak jatuh bangun org depan mata..
mintak doa mak..
doa dari mak..
doakan org bangun semula..
org dah penat..
knp org je yg kena lalui..

Ya Allah...
ADILAH BINTI OTHMAN..
bangun..
tarik nafas..
sedar..
yg dia dah tak perlukan kau lagi..
yg dia tak kan cari kau lagi..
yg dia dah buang kau sekali lagi..
yg dia dah buat kau kecewa lagi..
yg dia dah ada masa depan sendiri..
bangun!
bina masa depan..
untuk diri sendiri..
berhenti berharap pd benda yg tak pasti..

mengharap sinar utk hari esok..
moga kejayaan milik aku..=)

No comments:

Post a Comment