Sunday, September 15, 2013

home alone...

aku penat..
aku sunyi..
aku tertanya-tanya..
kenapa aku..
kenapa aku sering jadi mainan kau..
sampai saat ini..
sampai mati mungkin..
aku tak kan pernah dapat jawapan kpd persoalan ini..

sedetik selepas kau datang..
aku harap perubahan kau..
satu harapan aku..
tak kan wujud walau setitis air mata aku kerana kau..
tapi kini..
segala itu kembali..
hari demi hari..
kau wujudkan tangisan..
kau ukirkan keperitan..
mana perubahan kau..
mana janji kau..
mana kata-kata kau..
'aku dtg nk betulkan salah aku'
itu dusta!!

hingga saat ini..
aku tahu..
kau masih belum mampu berfikir..
kau masih belum mampu memilih..
kau hadir hanya untuk pergunakan aku..
sampai bila!!!
aku penat..
siapa aku..
aku bukan patung..

aku punya 1001 kelemahan..
aku tak mampu beri apa kau mahu..
aku tak mampu tunai apa kau pinta..
apa mungkin ini balasan untuk aku..
apa dosa aku..
apa silap aku pada kau..
kenapa aku sering jd bahan mainan kau..
aku dicari saat kau perlu..
aku dibuang semahu kau..

bukan sesaat aku kenal kau..
aku sedar..
aku tahu..
perubahan kau bersebab..
datang kau kepada aku mungkin bersebab..
sunyi,sepi,bosan..
itulah aku pada kau..
pergi kau juga bersebab..
mungkin dia yg kau tunggu dah kembali..
aku?
kembali dijadikan sampah kau..

apa mungkin tiada satu pun pengorbanan aku yg kau hargai..
hingga sering aku diperlakukan begini..
sakit aku..
perit aku..
derita aku..
kecewa aku..
tak pernah sekali kau ambil tahu..
aku serik..

tolong la..
andai niat kau hanya untuk pergunakan aku..
cukup!
berhenti setakat itu..
jauhi aku..
tinggalkan aku..
pergi kejar bahagia kau..
walau tak pernah sekali aku mendoakan kebahagiaan kau..
dia..
dia memang untuk kau..
dia memang impian kau..
dia yg tak pernah kau lupa..
aku?
aku hanya ada bila kau hilang dia..
aku hanya peneman ketika dia bukan untuk kau..
kau?
kau penakut..
itu kau,..
kenapa?
sebab kau belum berani memilih..
sebab kau belum berani pertahan hak kau..
yg kau tahu..
hanya menyakitkan kami..
aku atau dia..
pergilah engkau untuk dia..
aku penat jadi bahan mainan kau..
cukup sampai sini..
hidup aku bukan untuk dikecewakan..

jujur aku belum pernah sayang org seperti mana aku sayang kau..
tapi kau!!
hingga saat ini kau masih buta..
cukup lah sampai saat ini..
aku dah serik..
aku serik dipermainkan..
dan kau..
satu2nya lelaki yg sering menyakiti aku..
yg sering buat aku menangis..
yg sering buat aku terfikir..
siapa aku..
aku motif kau kembali..
dan jawapannya aku tak pernah dapat..

walau begitu..
perkara yg kau buat aku tersenyum ketika bersama..
masih kekal hingga saat ini..


*pergi..jangan pernah untuk kembali..

No comments:

Post a Comment