Monday, September 30, 2013

PEMBUNUH!

aku tahan air mata..
aku cuba..
tapi aku tak mampu..
bila aku ingat..
apa yg aku baca..
apa yg aku nampak..
sakit..
itu rupanya balasan dia..
jelas..
padanlah mesej aku dibiar sepi..
ada udang disebalik mee..
baru sehari..
aku dibalas dgn ajaran itu..
belum setahun..
belum seabad..

dosa apa lagi pada kau..
mesra...
manja..
istimewa..
pengganti baru..
tahniah..
"dear ex..saya bahagia tanpa awak..
lg bahagia bila ada pengganti awak.."
sungguh aku tak sangka..
seminggu..
aku dipermainkan..
hebat!
ternyata kau hebat..

tarik nafas...
sedarkan diri!!
'kau kata cuma kawan,kenapa ada cemburu??'
"aku kawan dia..tapi dia bukan kawan aku!!"
biarlah..
sekurang2nya aku nampak sendiri..
bukan ditikam belakang..
bukan disimpan dalam diam..
dan aku tak rasa tertipu..
mungkin itu cara dia untuk sedarkan yg aku memang patut pergi..
baiklah..
cuma doakan aku..
doakan aku tak berdendam..
kerana bila aku ada dendam..
permintaan aku tak pernah padam..
doa aku kembali bersulam..

apa patut aku buat?
entahlah..
diam?
mungkin perlu..
tunggu?
untuk apa kalau menyakitkan..
minta penjelasan?
segalanya cukup jelas..
dunia sosial?
biarlah aku menyepi untuk seketika..
sampai bila?
mungkin esok,mungkin lusa..
kerana..
lebih baik tak tahu dari nampak yg menyakitkan..
bermainlah kau sepuasnya..
semahu kau..

berbahagialah kau..
kau selayak manusia..
untuk cari yg terbaik..
nyata dan jelas aku bukan yg terbaik..
aku jahat ditangan org yg baik..
terima kasih..

teringat bersama mereka seketika tadi..
"kau nampak tak hepi..kenapa?"
aku kusut..
"muka kau pucat..
mana eye liner,mascara bagai sume?"
luaran aku bayangan dalaman aku..
"badan kau nampak susut..."
oh ye???mmg tu yg aku nk dgr..
"ktorg tawu kau tgh gundah gulana.."
hidup tak hepi mmg la gundah gulana..

timbang berat..
yeah!!!
berat yg naik dulu kembali susut..
susut melebihi sebelumnya..
alhamdulillah..
bila ada masalah..
bila terlalu memikirkan sesuatu..
aku tak kan ambil peduli hal mkn aku..
aku tahu..
aku akur..
masalah derita perut yg aku alami skrg punca aku abai segala benda..
biarlah..
biar mati cepat..
cukuplah wali2 aku menanggung dosa2 aku..
oh ya...
kau kan suruh aku kurus..
no wonder lah kau hadiahkan masalah kt aku berduyun2..
terima kasih...
kau pembunuh semangat aku..

aku nak lari..
lari dari masalah..
tapi aku sedar..
semakin aku lari semakin dia menghantui...
aku mahu berbicara..
tentang segalanya..
tapi aku juga sedar..
itu bukan cara dia..
aku mahu menjauh..
tapi aku tahu aku tak kan mampu..
aku mahu pergi..
tapi aku takut sekiranya akan kembali..
tuhan..
bantu aku..
atau..
ini dugaan bila aku kembali dekat kepadaMu..
luka lama mula bernanah dan kembali berdarah..
juga semakin parah..



"hati manusia yang kecewa umpama pinggan yg pecah berderai....jika disambung semula sekalipun belum tentu dapat bentuk asalnya...dan PARUT nya masih jelas kelihatan..."

No comments:

Post a Comment