Sunday, September 29, 2013

kosong..satu..dua..dan tiga...

renungan ajal..
hmm..
aku tak tahu kenapa..
tp dua tiga hari ni hati rasa mcm kosong je..
nak kata sedih...
mungkin..
tp sebenarnya tak la sgt..
nak kata hepi pon tak..
tak tau lah..
tak tau mcm mana nk terang..

aku pernah ditinggalkan..
bkn baru sekali..
tp dah berkali2..
aku tak tau apa perasaan aku andai aku akan lalui lg semua tu..
mampu ke aku?
atau mungkin aku terduduk lg?
terkadang hati ni seperti rela untuk dia pergi sekali lg..
bukan meminta..
tp sejujurnya aku takut..
aku sedar aku bukan selayaknya merasa cinta dia..
jawapan dia buat aku sedar benar siapa aku sebenarnya..
tak tahu pihak mana patut disalahkan..
bukan tak pernah cuba untuk mempercayai..
tp segala itu pernah hilang terkubur satu ketika dulu..
untuk pupuk kembali semua itu bukan mudah..
sebulan dua bulan?
mana mungkin..
kau harus kuat melayan aku..
sementara menanti kepercayaan itu kembali..
dan aku..
perlu bangkit..
perlu pupuk kembali..
sesuatu yg pernah retak dulu..

terkadang..
kau mendiam dalam jauh..
aku menanti dalam pergi..
hati ini berbelah bagi..
fikiran ini tak pernah terhenti..
untuk kau..
biar aku luah disini..
bukan aku cuba menjauh..
bukan niat mahu menuduh..
dari kau sendiri..
aku cuma kawan..
lantas dgn itu..
aku paksa letak aku sebagai kawan..
cemburu itu aku simpan sendiri..
walau hati berbalam berduri..
sbb?
aku cuma kawan..
aku cuba jd kawan..
aku paksa mengaku kawan..
aku cuba dgr masalah sbgai kawan..
tp kau lawan..
kenapa?
kan aku cuma kawan..
aku sentiasa mahu cari kau..
aku sentiasa perlukan 'kawan'..
tp bkn sbgai 'kawan'..
tp aku hanya kawan..
biarlah aku tunggu kau sbgai kawan..
kawan yg cuba jadi kawan kau..
tapi..
dari aku..
kau bukan kawan..
nak panjang bicara..
aku tak mampu..
aku tak punya kuasa untuk ubah apa2...
biarlah aku sakit sebagai kawan..
dari sakit sebagai 'teman'..

hanya satu aku mahu..
hanya satu aku perlu..
KEPERCAYAAN..
pulangkan..
walaupun sebagai kawan..


No comments:

Post a Comment