Wednesday, September 18, 2013

hujan lagi..

Usai solat isyak..
Tak tahu kenapa..
Tanpa sedar..
Tangan mencabut cincin itu dijari..
Pedih..
Air mata kembali menitis..
Kenapa aku tak kuat..
Sambil merenung..
Terfikir..
Apa betul apa yg aku lakukan..
Biarlah..
Mungkin itu cara aku jauh dari dia..
Pada dia mungkin cincin tu tiada makna..
Tp bukan bagi aku..
Cincin itu jiwa aku..
Cincin itu hati aku..
Aku pasti ada sesuatu..
Entahlah..
Susah untuk ditafsirkan..
Apa petanda semua ini..

Ya allah..
Beri aku kekuatan untuk jauh darinya..
Beri aku kekuatan untuk melupakannya..
Tiada jalan untuk aku positif..
Bila yg diberi semua negatif..
Belum cukup aku bertanya..
Belum puas aku meluah..
Hanya itu alasan??
Mana jalan lain??
Atau mungkin aku dipermain..
Lagi?
Satu demi satu status dimuka buku ‘DIA’ berkait dgn kau..
Aku  penat..
Siapa pilihan kau??
Entahlah..
Aku nekad untuk diam..
Tp aku tak pernah punya kekuatan..
Aku nekad untuk berhenti mencari..
Jua tak pernah aku dapat kekuatan itu..
Jujur aku sentiasa perlukan kau..
Tapi kau?
Siapa aku..
Aku penat..
Biarlah..
Buat selagi kau mampu..
Kalau bukan aku..
Ada yg lagi berhak untuk membalas..
Cukuplah aku diam..
Menanti..
Hingga saat kau betul perlukan aku..

Terima kasih untuk derita ini..

No comments:

Post a Comment