Thursday, August 15, 2013

aku terasa

aku kecewa..
kecewa yg amat2 kecewa..
aku terasa..
terasa yg amat2 terasa..
tak tau pada siapa patut aku luah..
cari kawan untuk bercerita sama mcm aku buka peluang untuk dimaki..
akhirnya..
disini tempat aku bercerita..
cukup aku lepas segala beban..

kenapa??
kenapa bahagia utk aku cuma seketika..
Ya Tuhan..
aku belum puas dgn semua ini..
aku terasa..
dgn siapa?
jujur..
dgn si dia..
kenapa?
entah lah..

aku..
siapa yg kenal aku..
kenallah..
mungkin yg pernah sebumbung tau kisah aku..
tau tentang aku..
aku tak tau perkara itu kelebihan atau kebetulan..
tp selama aku sedar perkara itu..
aku yakin yg naluri aku belum pernah menipu..
andai resah terdetik dihati..
andai segala perkara yg aku lakukan semua tak kena..
pasti!!
ada sesuatu yg berlaku..
mungkin bencana..
mungkin aku dikhianati..
atau mungkin aku ditipu..
yg penting semua berkaitan dgn aku..

hampir 2 minggu..
aku kembali bahagia dgn dia..
jujur aku gembira..
mungkin satu anugerah atas segala derita yg aku lalui..
tp aku alpa..
aku lupa apa yg pernah aku percaya..
aku lupa yg Tuhan mmg dah tetapkan bahagia aku hanya sementara..
semalam..
dia berubah..
atas sebab apa?
hanya pada dia..
dan semalam juga..
bertandang gelisah dihati..
seharian semalaman..
aku dipagut seribu persoalan..
disapa sejuta andaian..
mungkinkah aku bakal melalui derita dulu??
ya..
mungkin..

aku terasa aku kecewa..
kecewa dgn segala layanan dia..
mungkin aku terlanjur dgn andaian..
mungkin aku tersalah fikir..
mungkin aku tersilap menuduh..
mungkin salah aku..
ya!
segalanya mungkin..
tapi jgn salahkan aku..
kaca kalau dah pecah..
mana mungkin bercantum semula..
sama dgn kepercayaan..
sekali hilang..
seribu tahun belum tentu pulang..

kau!!
aku akur dgn silap aku..
tapi..
sedar tak dgn layanan kau pd aku..
dgn sekecil silap yg aku lakukan ini..
kau layan aku mcm sampah..
kau dingin sedinginnya dgn aku..
kau buat mcm silap yg aku lakukan sebesar mahu kau..
kau cipta kembali jurang seperti dulu..
aku perempuan biasa..
xlari dari silap..
lupa ke kau dgn apa yg pernah kau buat pd aku dulu?
pernah tak kau bezakan layanan kau pd aku bila aku buat silap?
pernah tak kau fikir mcm mana layanan aku pd kau dgn apa yg kau dh buat?
sakit..
sakit sgt bila fikir..
siapa aku..
kenapa aku yg kena lalui semua ni..
aku tak pernah letakkan kau sebagai org yg salah..
aku cuba terima apa yg kau buat pd aku sebagai dugaan..
tp apa yg aku dpt bila itu yg aku korbankan?
tak pernah berubah layanan kau pada aku..
kau jadikan aku mcm aku manusia yg tak patut buat silap..
sampai terdetik kau nk hukum aku mcm tu..

kau pernah buang aku..
kau pernah tinggalkan aku..
aku pernah jatuh terduduk..
aku pernah hilang tempat bergantung..
aku pernah hilang kekuatan untuk terus hidup..
aku pernah terbayang gelapnya masa depan aku lepas kau tinggalkan aku..
tapi..
bila kau kembali..
aku lupa segala yg pernah berlaku..
aku seperti hilang ingatan..
aku seperti lupa kenangan buruk..
sebab apa?
sebab hati aku..
sekali aku sayang..
sampai mati aku cuba pertahankan.
sekali aku cinta..
sampai mati aku setia..
tapi kau..
kau tak pernah sedar semua tu..

maafkan aku..
bukan niat untuk aku mengungkit..
tapi untuk meluah sendiri pada kau..
sesuatu yg mustahil..
ini cara aku..
jgn halang aku..
terima atau tak..
terpulang..
andai kau terdetik kembali utk menjauh dari aku..
pergilah.
aku tau..
aku sedar..
siapa aku..
aku akur andai kau kata bahagia kau bkn dgn aku..
bahagia yg kau cari..
yg kau kejar cuma dgn dia..
dlm 6 org wanita yg kau sayang dlm hati kau..
aku mungkin yg ketujuh..
atau mungkin tiada langsung..

dlm 2 minggu yg membahagiakan aku ini..
banyak perancangan yg kita buat..
mampu tertunai atau tak..
entahlah..
takut untuk letak harapan yg terlalu tinggi..
sbb aku pernah merasa sakitnya bila sesuatu yg kita harapkan langsung tak tertunai..
andai segala impian aku yg aku ingin tunaikan bersama kau terkubur..
biarlah aku capai segalanya sendiri..
doakan aku..

maafkan aku..
aku tak tau kenapa..
tapi hati aku kuat terfikir..
yg antara kau dan dia..
kembali ada sesuatu..
dan bila2 masa sahaja..
aku bakal dicampak kembali...


No comments:

Post a Comment