Monday, February 25, 2013

PELUANG??wujudkah...



Bila kita pertaruhkan hidup kita pada jalan yg salah, kesakitan yang bakal kita terima amatlah menyakitkan..Hidup hanya sekali..itu yang sering dikatakan.jadi??adakah dgn melakukan kesilapan, kita tidak mahu bangkit untuk kembali bernyawa?


CINTA...
Sebenarnya ia satu perasaan istimewa yg rasanya sama seperti dadah..
Dalam kuantiti yg kecil, ia tidak memberikan sebarang erti..
Dalam kuantiti sederhana dan berpatutan, ia memberikan kebaikan dan kesenangan sepertimana ubat..
Tetapi, dalam kuantiti yg terlampau banyak dan berlebihan, ia bakal memudaratkan..
Itu yg aku rasa, berdasarkan pengalaman peribadi aku sendiri,,apa yg telah aku lalui..
Ketagihan??ya,pasti!!sama seperti rindu..itu yg sedang aku alami..

Banyak hubungan berakhir walaupun sebenarnya itu semua tidak harus berlaku..Pengalaman aku..manusia memang suka membiarkan emosi dan sifat ego menguasai diri sehingga hilang pertimbangan..dalam satu keadaan, ketika nafsu marah memuncak, ketika EGO disanjung tinggi, emosi merajai hingga sendiri lupa diri...kesannya?? Bila tersedar dan tersentak, baru akan menyesal sendiri.

Mengapa dibiarkan sesuatu yg indah itu lenyap begitu sahaja akibat kelalaian sendiri??? Ah! aku tertekan..

Bila sebuah hati sudah rosak, ia akan menjadi keras, tertutup dan dingin..dan sekarang, ia memerlukan usaha yg kuat untuk dibuka kembali dan menjadi panas semula..Tapi andai pernah diberi peluang dan pernah kembali dikhianati , mungkinkah masih wujud peluang itu?? Untuk KAU?? mungkin ada..kerana...aku masih sayang...

coretan 1.57 am..salam sayang..

No comments:

Post a Comment