Saturday, October 19, 2013

terima kasih sayang...

untuk kali keberapa kali...
entah lah..
aku ditinggalkan lagi..
tak tahu kenapa..
jawapan hanya pada dia...
dua hari..
buat aku habis berfikir..
untuk apa aku meratap..
untuk apa aku mengharap..
bukan baru sekali..
berkali2 aku lalui perkara yg sama..
xmustahil juga untuk kali ini..
biarlah..
aku cuba bangun..
untuk kembali positif..
mungkin ada hikmah kenapa dia tinggalkan aku..
mungkin kerana dosa2 laluku..
atau mungkin Tuhan sedang aturkan yg lebih baik untukku..
teringat balik pesan2 lama..
mungkin kerana lupa dgn apa yg mereka2 katakan..
aku dihukum begini..
kata seorang teman..
kalau sekali dia boleh buat..
berkali2 pon dia boleh buat..
biarlah..
walau sakit..
walau perit..
aku terima..
buatlah semahu kau..
kalau bukan aku yg membalas...
akan ada yg lebih layak untuk menghukum..
benci bila teringat kata2 dusta kau..
berubah?
mana perubahan?
hari ni..
nekad..
hanya sampai waktu itu akan kutunggu..
andai tiada berita..
aku akur bahawa kau punya pilihan lain..
dan terima kasih kerana membenarkan apa yg aku andaikan..
aku hanya wujud bila dia jauh dari kau..
sehari hati ini gundah..
memikirkan..
dan akhirnya aku setuju dgn kata hati..
kau datnang untuk sesuatu..
ya..
jujur aku serik..
terima kasih..
dan biarkan aku dgn dendam..

No comments:

Post a Comment