Thursday, October 17, 2013

sekali lagi..

tak tahu mcm mana nak mula..
tapi hati ni mcm disiat2..
luka lama baru mula hendak sembuh..
secara tiba2 pedih bagai dikoyak semula..
rabak..
kerana siapa?
ya..
dia..

pada aku..
mungkin kami tidak boleh menjanjikan pertemuan..
kerana dgn adanya pertemuan..
disitulah akan wujudnya sengketa..
sumpahan apa ini?
acap kali..
seringkali bila berlakunya pertemuan..
inilah yg akan kami lalui...

'kebahagiaan..
hak milik setiap insan'
yaa..
aku tersentuh aku terasa..
kerana aku sedar..
bahagia kau bukan dgn aku..
senyum kau tak pernah kekal bila dgn aku..
raut wajah kau..
tindak tanduk kau..
jelas menunjukkan kau terpaksa bila dgn aku..

apa dosa aku..
dimana salah aku..
apa lg kau mahu..
apa lg yg belum aku penuhi..
sakit..
bila kau tak pernah cuba fahami aku..
kenapa aku perlu lalui..
segala in sendiri..
belum cukup pengorbanan aku?

jika ini akhirnya...
jika ini penghujung kisahnya..
kenapa dulu kau kembali..
kembali dgn harapan..
walau kau lakukan tanpa sedar..
aku tetap seperti dulu..
wanita yg hatinya tak pernah berubah..

jika bahagia yg kau mahu..
kenapa tinggal bahagia dulu?
kenapa kembali andai kau tahu hanya derita yg ada denganku?
apa belum puas?
apa belum cukup kau mainkan aku?
silap aku..
bila sudah melibatkan keluarga..
apa patut tindakan aku selepas ini..
malu pada diri sendiri..




No comments:

Post a Comment