Saturday, February 15, 2014

yang terluka itu aku.


ada masanya mungkin kita tak boleh terlalu mengikut perassan bila dah sayang orang. orang kata jangan terlalu memilih untuk sayang orang. pilih yg berbaloi sudah lah..yang mana tahu hargai setiap inci perassan kau.

selalunya manusia yang kita tatang sepenuh jiwa susah untuk hargai  kehadiran kita. setiap kerah tenaga,sakit susah kita langsung tak dipandang, disampah dicelakakan.. secar jujurnya, kita memang tak boleh berkira dalam memberi. dan tak boleh target dalam menerima.

bila sayang, buruk mana pun kita tutup mata.walau perangai tak sentiasa menyenangkan.kau terima,sebab sayang kan..tapi tipulah kalau dalam masa yg sama kau tak terfikir utk berharap sesuatu perubahan yg baik utk masa akan datang. mungkin berharap yang dia akan berubah utk lebih menghargai kau.

mungkin betul..ada masa kita kena tutup pasal nafsu nak sayang orang. sebab kadang kadang kita tau, orang tu bukan terbaik utk kita.utk masa depan kita.tapi kita masih menahan diri, atas sebab yg kita sendiri tak tau kenapa.apa yg aku maksudkan, utk manusia yg kita dah berikan segalanya, yang datang dan pergi sesuka jiwa, tapi kita masih tetap menanti dan menerima.

kadang kadang terfikir, banyak lagi kat luar sana. tapi, bukan senag utk lepaskan org sekelip mata.bila dah bertahun2 kau abadi cinta. bila dan genggam erat suka duka bersama, nak lepaskan bukan semudah kau hafal alif ba ta.

benda yg dah sebati dgn jiwa, bukan boleh dilontar sekelip mata.bagi ruang, bagi peluang.dan hari ini,aku kena tanam dalam otak sendiri.yg aku kena berhenti berharap pada yg tak pasti..




No comments:

Post a Comment