Monday, February 10, 2014

Buku baru..



Dear Mohamad Haikal..

Saya pernah diberi rasa bahagia ketika bersama awak..
Saya juga pernah merasa sengsara saat hilangnya awak..

Awak pernah hadirkan senyuman diwajah saya..
Awak juga pernah hadirkan tangisan dimata saya..

Saya pernah jatuh saat terbuai dgn janji-janji awak..
Saya juga pernah bangkit dgn hadirnya awak sebagai semangat..

Mohamad Haikal..

Laluan kita mungkin sama..
Mungkin juga berbeza pada ketikanya..
Saya pernah melalui jalan itu..
Tapi mungkin tidak pada awak..

Dan kini..
Awak kembali walau bukan dgn janji-janji..
Kembali dgn perubahan..
Walau tidak berbukit-bukit..
Biarlah berdikit-dikit..
Sama-sama kita semai impian..
Walau sakit menuju kedepan..
Kita cuba..
Kita usaha..
Untuk bahagia bersama..

Adilah..

Pejamkan mata..
Lupakan sejarah lama..
Cukup jadikan pengajaran..
Sengsara tak mungkin selamanya..
Bahagia tak wujud tanpa duga-Nya..
Positiflah..
Manusia akan berubah..


"Ya Allah, buatlah aku rela dengan keputusan-Mu, hingga aku tidak suka minta dipercepat apa yang kau tunda, dan minta ditunda apa yang kau percepat."




2 comments: