Thursday, December 19, 2013

Terjawab..

19 disember 2013..
Akhirnya..
Selepas puas menunggu..
Aku dapat jawapan yg pasti..
Hari ni..
Berakhirlah segalanya..
Terputus akhirnya hubungan yg sebenarnya..
Aku sendiri tak pasti..
Utk kali yg berapa kali sudah..
Aku ditinggalkan lagi..
Sama juga seperti sebelum ini..
Ditinggal seperti manusia tak punya maruah..
Perlakuannya seperti menganggap aku seekor kucing kurap..
Atau lebih kotor lg..
Seperti seekor anjing..
Aku terima..
Mungkin ini balasan dosa2 aku..
Tp adilkah?
Setimpalkah andai hanya aku yg menanggung sengsara..
Sedangkan pelaku dosa dari 2 manusia..
Aku kusut..
Mana lagi silap aku..
Apa lagi kurang aku..
Apa lagi belum cukup..
Aku sediakan segala utk dia..
Biar aku rasa tak cukup..
Sedang dia..
Aku beri ikut kemahuannya..
Dimana keadilan..
Aku malu..
Malu dgn diri sendiri..
Apa terlalu jijik diri aku..
Hingga terlalu mudah dia merasa bosan..
Apa terlalu hinakah aku..
Hingga tak layak merasa kasih setimpalnya..
Bukan emas..
Bukan harta yg aku pinta..
Aku cuma pingin perhatian..
Aku cuma mahu dikasihi..
Aku cuma pinta kejujuran..
Aku penat dipermainkan..
Apa dosa aku..
Pernah curang?
Tidak sama sekali..
Aku bukan wanita yg cepat berubah hatinya..
Aku cuma mahu dia..
Untuk teman seluruh masa hidupku..
Untuk kongsi susah senang..
Untuk bina segala rancangan..
Tapi..
Disini..
Hari ini..
Aku gagal lg...
Ternyata dia bukan utk aku..

*bangun..perlahan..dan..terus..berdiri..
*dila...cipta bahagia sendiri..buang segala keji..
*dia pernah tinggalkan aku..dan hari ini..peristiwa itu berulang lg..

No comments:

Post a Comment