Wednesday, January 28, 2015

22 days left!PUAN to be..:)

Assalamualaikum.....seriously mengantuk gila hari ni..dah lebih kurang seminggu kerja tak berapa banyak.sebab project yg aku handle terpaksa hold..nvm,hold la sampai lepas aku kawen.hewhewhew..

Terasa macam dah lama gila tak update blog.dlm tahun ni memang ni 1st entry la..maklum leee,busy nau2..
sebenarnye teringin nak update.hari2 tgok blog ni.tapi tak tau nk ckp psl ape.bila dah terlebih banyak benda nk kongsi,sampai tak tau mana nk mula..

Hmmmm..harini dah 28 January..kurang dari sebulan lagi nk menukar status..sayangnya nak tinggal zaman bujang ni.lepas ni status dah lain.dah kena tinggalkan segala aktiviti zaman bujang tuu..agak2 boleh ke aku nak tempuh semua tu..perasaan??entah la.mcm takde perasaan..tp tak jugak la.sume rasa ada ni.ada rasa gembira.rasa sayu.rasa sunyi.takde rasa,berdebar..dan paling pasti ada jugak rasa sedih selepas satu peristiwa tu..kata orang,kenapa nak sedih2.kan nak kahwin.dgn org tersayang pulak tu..entah lah.cukup la sebab aku sedih tu,aku sorang je yg tahu..

Apa-apa pun,andai ni la jalan yg Dia dah atur untuk aku,aku terima dgn redha.cuma banyak benda aku takut.antara nya takut tak dapat nk jadi isteri terbaik utk dia.sebab aku tau,aku sedar.aku ni bukanlah pilihan utama dia.xde yg lebihnya aku,banyak yg kurang ada lah.tapi entah lah..doa la yg baik2 untuk aku..*hihu!terasa nak meleleh.. ;)

Untuk kawan2,aku harap doa ikhlas dari korang..doakan kebahagiaan aku,doakan aku kuat untuk hadapi semua dugaan n ujian lepas ni.doa kan aku lebih tabah dari sebelum ni..doakan aku utk jadi kuat untuk jaga seorang lelaki bernama suami.jadikan aku seorang yg ikhlas dalam setiap apa yg aku kena korbankan,apa yg aku perlu korbankan,dan apa yg perlu aku korban kan..

InShaaAllah,aku pun turut doakan org2 yg aku kenal bahagia..bahagia dengan apa pun yg akan datang dalam hidup kita lepas ni..mungkin ada yg patah hati sebab tak dapat apa yg kita inginkan.tapi percayalah..aturan Allah tu indah.mungkin apa yg kita dapat sebenarnya terbaik untuk kita.cuma kita sendiri belum sedar.bila apa yg kita nak,tp Allah tak bagi,sebenarnya adalah hikmahnya.Dia lebih tahu..

Lepas ni dah tak boleh ikut kepala sendiri..
Lepas ni dah tak boleh kesana sini sendiri..
Lepas ni dah tak boleh bangun lambat lagi.
Lepas ni dah kena rajin masak pagi..
Lepas ni kemana-mana kena mintak izin suami..
Dan lepas ni dah tak boleh noti2..



No comments:

Post a Comment