Wednesday, January 1, 2014

Derita Rindu

Aku rindu..
Rindu pada seraut wajah hitam manis itu..
Rindu si tubuh langsing itu..
Rindu si kaki panjang itu..
Rindu pada genggaman erat tangan itu satu ketika dulu..
Rindu belaian si jari runcing itu..
Rindu dakapan erat satu saat dulu..
Rindu mendengar gelak tawa dan celoteh itu..
Rindu pada panggilan manja ketika bercinta..
Rindu saat bersama kesini kesana..
Rindu bersama meredah hujan panas..
Ya..
Aku rindu dia..
Rindu pada segalanya..
Rindu pada kenangan yg tercipta..
Rindu pada kata2 dan janji lama..

Kini..
Rindu itu aku simpan sedalamnya..
Cukup aku meluah rasa..
Katakan pada dia..
Aku belum cukup kuasa..
Kerana..
Pinta aku..
Turut kemahuan dia..
Untuk lupakan segala..
Untuk hapus harapan hidup bersama..
Dia pingin bahagia..
Tp bukan aku pilihannya..
Sakit rasa..
Luka lama berdarah menggila..
Saban malam teman air mata..
Memikir siapa aku disisinya..
Menanti jawapan segala tanda tanya..
Walau langsung tiada jalannya..
Diam itu caranya..
Hingga aku keluar keputusan tanpa rela..

Pergilah..
Saya lepaskan..
"Abang.." :')

No comments:

Post a Comment